Auteur Topic: Politiek. Een droom.  (gelezen 222 keer)

Offline Hans Henrichs

• Full Stadter
  • Geslacht: Man
Politiek. Een droom.
« Gepost op: november 13, 2017, 22:01:00 pm »
Politieke droom.

Ik zit altijd met open mond en met het schaamrood op mijn gezicht te kijken en luisteren naar onze politicus.
Wie het ook is, er zijn maar 2 dingen die er spelen.
1 iedere regeringsperiode wordt het wiel weer opnieuw uitgevonden.
2 iedere regeringsperiode is er een korte termijn visie.
En, als extra wil het Kabinet graag een punt maken, om ons iets door onze strot te duwen, zodat een partij er prat op kan gaan dat ze dat maar lekker voor elkaar gekregen hebben.

Maar wat is de lange termijn visie.
Over werken bijvoorbeeld.
Robot technologie zal steeds meer arbeidsplaatsen doen verdringen.
Hoe kun je werk belasten wat gedaan wordt door een machine, soms heel intelligent.
Gaan dan eindelijk de mensen die altijd het meeste geld gepikt hebben, deze kosten betalen. Want bij de “gewone” Nederlander is dan niets meer te halen.

Gaan robots premie betalen ten behoeve van onze economie.

Wanneer ik echt tevreden zou zijn met een Kabinet is, dat er eerst wordt gekeken naar Nederlandse zaken.
Zoals het terug dringen van armoede, dat kledingbanken, voedselbanken en allerhande andere bankzaken die direct of indirect voorkomen uit deze armoede.
Dat vrijwilligers, de drijvende kracht van Nederland, eindelijk eens betaald kunnen gaan worden.
Dat probleemwijken worden aangepakt door meer en vaker de juiste hoeveelheid politie erop in te zetten. Dus een blijvende buurtagent bijvoorbeeld.

De werkeloosheid aan te pakken, orde op zaken stellen. Er kunnen veel meer mensen een keuring krijgen dan nu het geval is. En van die groep kunnen er ook nog eens deel vrijwilligerswerk doen. Want als men een hele dag op straat kan hangen, kan men in ruil ook iets nuttigs doen voor de Maatschappij.

Als er nog meer Binnenlandse problemen zijn horen ook deze eerst te worden opgelost en aangepakt.

Dan, als dit een succes is en alles is weer op orde in Nederland, pas dan worden er weer zaken binnen Europa aangepakt.
Ook hier weer dezelfde aanpak eerst alles wat moet worden binnen Europa op peil, dan weer verder.

Dan, als laatste komt de rest van de wereld aan de beurt. 

En ik zeg tegen mezelf, Hans droom maar lekker door.

©Hans Henrichs, Schiedam.©
©Hans Henrichs, Schiedam©.