Auteur Topic: Forumsectie Off Topic  (gelezen 2825 keer)

Wizard

• Gast
Forumsectie Off Topic
« Gepost op: juli 27, 2017, 22:06:22 pm »
Beste medewerker, beheerder of admin van Schiedamstad.nl

Ik ben niet altijd ingelogd als ik Schiedamstad.nl bezoekt en ben dan dus geheel logisch een gast.
Laatst viel me op dat de forumsectie Off Topic http://www.schiedamstad.nl/yabbse/index.php?board=36.0 onzichtbaar is voor gasten.
n.a.v. dit topic kwam ik hier achter:  http://www.schiedamstad.nl/yabbse/index.php?topic=17104.0

Misschien is dit bewust zo gedaan of misschien is het een foutje in de rechten van deze sectie en vereist dus een kleine aanpassing.

m.v.g. Wizard.

Wizard

• Gast
Re: Forumsectie Off Topic
« Reactie #1 Gepost op: september 03, 2017, 20:03:22 pm »
Ik kop dit topic even omhoog om mijn vraag onder de aandacht te brengen, omdat er geen reactie of antwoord is gekomen van de beheerders van dit forum en er verder nog niets veranderd is.

Offline admin

• Administrator
  • Stad Expert
« Reactie #2 Gepost op: september 10, 2017, 15:40:11 pm »
Berichten, topics en reacties die niet kunnen worden geverifieerd en/of op het randje zijn van de forumregels en fatsoensnormen worden verplaatst naar het off-topic board.

Het off-topic board is een gesloten board en alleen toegangkelijk voor ingelogde leden.
admin

Offline andreas

• Stad Expert
  • Geslacht: Man
  • GBS stemmers bedankt!
« Reactie #3 Gepost op: september 10, 2017, 18:29:10 pm »
Berichten, topics en reacties die niet kunnen worden geverifieerd en/of op het randje zijn van de forumregels en fatsoensnormen worden verplaatst naar het off-topic board.

Het off-topic board is een gesloten board en alleen toegangkelijk voor ingelogde leden.

Die redenering klopt niet. OfF topic staat vol met lezenswaardige en correcte berichten van geregistreerde posters, maar zijn losgeknipt uit één topic omdat ze of topic zijn zoals de naam al doet vermoeden. Op zich geen reden om dit voor niet geregistreerde leden verborgen te houden. Wizard heeft hier een punt.

Wizard

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 10, 2017, 20:12:52 pm »
Precies ja.

In de forumsectie Off topic staan topic's die in geen andere secties geplaatst kunnen worden.

Waar ga je anders een topicstart beginnen die nergens thuis hoort.

Misschien een sectie diverse aanmaken op het forum waar vragen die nergens thuishoren  geplaatst kunnen worden en de sectie Off topic laten zoals het nu is.

Ik mis dan dus een forumsectie en vraag deze nu aan. Ik denk een aanwinst voor Schiedamstad.

Offline admin

• Administrator
  • Stad Expert
« Reactie #5 Gepost op: september 10, 2017, 20:59:17 pm »

Misschien een sectie diverse aanmaken op het forum waar vragen die nergens thuishoren  geplaatst kunnen worden en de sectie Off topic laten zoals het nu is.

Ik mis dan dus een forumsectie en vraag deze nu aan. Ik denk een aanwinst voor Schiedamstad.

Zo'n board is er al: 't Stadscafé  http://www.schiedamstad.nl/yabbse/index.php?board=70.0

admin

Wizard

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 10, 2017, 21:18:36 pm »

Zo'n board is er al: 't Stadscafé  http://www.schiedamstad.nl/yabbse/index.php?board=70.0

Nou je het zegt, 't Stadcafé,  Daar staat hetzelfde bij als bij Off topic. "onderwerpen die niet in andere forums thuishoren".
Dan zou je dit misschien moeten veranderen, want welke kies je als het bij beiden kan en hoe had ik of iemand anders kunnen weten dat het ene wel en het andere niet publiekelijk zichtbaar is.

Sorry hoor, ik kom misschien als een zeikerd over maar zo is het niet bedoeld. Het is meer bedoeld ter verbetering van dit forum, maar uiteraard heeft u daarin het laatste woord.

Offline admin

• Administrator
  • Stad Expert
« Reactie #7 Gepost op: september 10, 2017, 21:46:49 pm »
Beste Wizzard,

Zoals u al schrijft : "TOPPICSTART" dat kan gewoon in 't stadscafé.

Toen ik de structuur bedacht van het schiedamstad forum was het off-topic board gesloten en bedoelt als cooling down board voor uit de hand gelopen discussies. Echter werkte dit averechts en ging men los op de beheerders.

Ik ben al jaren slechts enkel en alleen nog maar de technish beheerder van het forum. (software en hardware) Technisch gezien is het board gesloten om bepaalde berichten uit zoekmachines te houden. Er zijn ook leden die om bepaalde redenen berichten liever afgeschermd plaatsen.

Ik zal met de beheerders en het Team van Schiedamstad overleggen of we een duidelijkere omschijving bij het off-topic board kunnen plaatsen en/of er een extra afgeschermd board gemaakt kan worden.

Met vriendelijke groet,
admin

Wizard

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 10, 2017, 22:21:10 pm »
Beste administrator

ik had deze vraag niet rechtstreeks bij u neergelegd maar bij medewerker, beheerder of admin

Heel fijn dat u heeft gereageerd, maar omdat u alleen de technische kant doet van dit forum had er in dit geval beter een beheerder kunnen reageren.

Ik ken dit forum ook nog niet zo lang, dus geen idee hoe ik dit in het vat moest gieten.

Bekijk mijn vraag nog eens goed en leg het de beheerders voor.  Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.
We wachten het besluit af.  Als het negatief is, geen probleem.
Inmiddels weet ik door uw aanwijzing de juiste publiekelijke forumsectie te vinden bij dit soort nieuwe topic's.

Maak ik meteen nog even van de gelegenheid gebruik door te melden dat ik dit een top forum vind en hopelijk kom ik nu niet meteen in het hokje van slijmballen te zitten.  Ik denk dat ik deze mening mag geven en een compliment aan de mensen achter de schermen mag hopelijk eens gegeven worden.