Auteur Topic: zwerfvuil  (gelezen 2232 keer)

Offline wimpie

• Stad Expert
  • Geslacht: Man
Re: zwerfvuil
« Reactie #15 Gepost op: augustus 07, 2017, 16:34:31 pm »
Positron hier in Zuid aan gevraagd en geplaatst en gast in de Ronde mee 3 keer per week. Dus probeer het ook , misschien toch een positieve ervaring .  thumb

Offline positron

• Jr. Stadter
  • **
« Reactie #16 Gepost op: augustus 09, 2017, 13:00:28 pm »
....hier in Zuid aan gevraagd en geplaatst en gast in de Ronde mee 3 keer per week. .....
@wimpie, het is naief te denken dat Irado een route volgt langs ALLE prullebakken.
Ik durf de stelling aan dat Irado een zo kort mogelijke route volgt langs zo veel mogelijk prullebakken.

Bij mij om de hoek staan een aantal GFTbakken.
Die werden tot voor kort alleen op hoogtijdagen geleegd.
Maar sinds een aantal buren meedoen aan Afval The Challenge worden ze op eens meegenomen in een route, en wekelijks geleegd.

Ik heb nu bij het wijkoverleg een prullebak aangevraagd.
Niet met het idee dat deze prullebak iets oplost.
Maar wel met het idee dat een extra prullebak Irado zou kunnen verleiden om die andere prullebakken die er wel toe doen, maar nooit werden geleegd, nu ook in een route op te nemen.

Gemeentelijke logica blijft een eeuwigdurende uitdaging.

Offline bjd

• Stad Expert
  • "morgen moet het beter"
« Reactie #17 Gepost op: augustus 09, 2017, 14:07:06 pm »
Tussen haakjes, het woord zwerfvuil is verkeerd gekozen. Alsof het vuil is gaan zwerven, maar het is door een onverlaat daar neergepletterd en dat is het. Het vuil ligt daar en de dader is gaan zwerven........

Offline Moestuinier

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #18 Gepost op: augustus 09, 2017, 14:27:14 pm »
Idd door een onverlaat daar neergelegd.  Zag onlangs twee lege blokjes energydrink recht tegenover de prullenbak bij de huisartsenpost in Noord. 

Die mensen hebben na het nuttigen van deze blikjes kennelijk geen energie meer over om ze in de prullenbak te legen.

Offline positron

• Jr. Stadter
  • **
« Reactie #19 Gepost op: augustus 09, 2017, 17:27:07 pm »
Googlend op het woord zwerfvuil, wees Google mij er op dat de gemeente Sdam een beleid heeft voor zwerfvuil, en dat er voor iedere buurt een bepaalde mate van vervuiling wordt getolereerd.
https://www.schiedam.nl/afval-onderhoud

Op de betreffende webpagina lees ik dat in mijn buurt redelijk wat zwerfvuil is toegestaan (categorie B)
Ik stel dus hogere eisen aan mijn woonomgeving dan het gemeentebestuur.
Dat er hier en daar wat bladeren mogen dwarrelen, en niet veel bladeren, is logisch. Want bomen kennen we hier niet (meer).
En de maaifrequentie van gazongras is zinloos. Alle gras is al lang in autoparkeerplaats omgezet.

Op de webpagina Kenonzewijk.nl zou ik moeten kunnen lezen hoeveel meldingen in mijn buurt zijn gedaan.
Maar mij lukt het niet om cijfers op het scherm te krijgen.

Irado heeft zelf ook een pagina over zwerfvuil.
Daarop lees ik dat er vorig jaar elke maand een zwerfvuilact is georganiseerd.
Zo hoor je nog eens wat. Een jaar later. Dat wel.

Offline secret

• Sr. Stadter
« Reactie #20 Gepost op: augustus 10, 2017, 08:16:58 am »
Misschien had positron een jaar eerder op de site van Irado moeten kijken. :::