Auteur Topic: verhuizing soos Blauwhuis  (gelezen 13893 keer)

Offline genevercity

• Stad Expert
verhuizing soos Blauwhuis
« Gepost op: mei 19, 2017, 15:58:53 pm »
Enige tijd geleden heeft gemeente Schiedam soos Blauwhuis te kennen gegeven dat de locatie Lange Nieuwstraat per 1 juni 2018 leeg opgeleverd dient te worden  en de activiteiten op een andere locatie voortgezet kunnen worden
Na overleg kwam gemeente Schiedam met een pand aan het Spinhuispad op de proppen
deze locatie is voor soos blauwhuis ongeschikt omdat er geen openbaarvervoer is en parkeergelegenheid te wensen overlaat
Verder is gemeente schiedam van mening dat de diverse biljartverenigingen die nu op de locatie Lange Nieuwstraat hun activiteiten houden op geen enkele wijzen subsidie krijgen of in de kosten worden gecompenseerd
resultaat van deze gemeentelijke dwaling dat als deze verenigingen verder willen op de nieuwe locatie Blauwhuis ze per lid ongeveer 200 euro per jaar huur moeten betalen per lid daar komt nog bij het lidmaatschap van de biljartvereniging
plus lidmaatschap Blauwhuis
op deze manier draait gemeente Schiedam 5 biljartverenigingen de nek om omdat deze bedragen voor een gemiddelde gepensioneerde niet op te hoesten zijn
verder heeft de gemeente lak aan het maatschappelijk belang van dit soort verenigingen
Ze geven aan de ene kant wel lintjes aan diegene die al jaren vrijwilliger is en aan de anders kant laten ze de boel in de steek
Kom Schiedamse politiek er is toch wel een manier te vinden zodat deze verenigingen hun balletje kunnen blijven stoten en hun geliefde hobby kunnen blijven beoefenen
Of moeten deze mensen weer plaats nemen achter de geraniums

Met Vriendelijke Groet Genevercity

Wizard

• Gast
Re: verhuizing soos Blauwhuis
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2017, 20:22:57 pm »
Om te beginnen wens ik iedereen alle goeds, veel vertier en een leuke hobby, maar uiteindelijk zal de belastingbetaler zoals jij en ik, alsmede vele anderen dit geld op moeten hoesten. Dan vraag ik mijzelf af of ik iemand anders z'n hobby zou willen financieren.
Persoonlijk heb ik ook ik een hobby en wel een peperdure hobby. Ik zou eens kunnen proberen met de pet rond te gaan, maar ik vrees dat deze angstvallig leeg zal blijven.

Ik vind het al heel wat dat men een pand of locatie ter beschikking stelt waar gebruik van gemaakt kan worden, zoiets gaat mij niet lukken en moet een aannemer in de hand nemen die een stuk aan mijn huis zal moeten bouwen.

Maar ben het met je eens, de verdeling van ons belasting geld zou eens onder de loep genomen kunnen worden.
Schiedam staat er helaas om bekend hier niet echt kundig mee om te gaan en dan heb ik het nog niet eens over de profiteurs die aan het roer van onze stad hebben gestaan.

Offline genevercity

• Stad Expert
« Reactie #2 Gepost op: mei 29, 2017, 11:16:58 am »
Beste  Wizard

Ik wil graag reageren op uw mening
Ten eerste is het zo dat de huidige locatie ter beschikking word gesteld door de gemeente en er geen huur word gevraagd.
Nu de leegstand in Schiedam erg groot is ziet de gemeente haar kans schoon om een onverhuurbaar pand in de maag te splitsen van een vereniging die dan huur zal moeten betalen en wel zo hoog dat dit op termijn de doodsteek zal betekenen voor de oudere vrije tijds voorzieningen in Schiedam
Als ik op de site van de gemeente Schiedam ga kijken waar subsidie's heen gaan schik ik me een hoedje
allerlei onzin doelen worden gesubsidieerd  nu vraag me af of er geen enkele politieke partij is in Schiedam die het  lot van de Schiedamse ouderen aantrekt blijkbaar niet dus goede reden om volgend jaar op verkiezingsdag een  af te rekenen met dit soort partijen  de politiek heb ik nog niets vernomen
terug naar het onderwerp het moet toch mogelijk zijn om subsidie te krijgen voor deze al jaren bestaande verenigingen en als dat niet lukt dan maar subsidie voor geraniums waar de oudere weer achter worden gezet door gemeente Schiedam

met vriendelijke groet

Offline johnbiljart

• Full Stadter
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2017, 11:45:55 am »
Geachte genevercity,
Dit lot treft niet alleen Blauwhuis maar ook senioren sociëteit "St. Jozef" die in hetzelfde pand gehuisvest is en waar 7 biljartverenigingen voor ouderen bij zijn aangesloten.
Zo moet ook Schiespoor, ehbo afdeling Schiedam, stichting net niet genoeg en tamboer en majorette korps Juliana een nieuw onderkomen zoeken.

Offline genevercity

• Stad Expert
« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2017, 12:01:05 pm »
Neemt niet weg dat gemeente Schiedam de oudere lekker in de steek laat
Afgeschreven noemt men dat

Offline johnbiljart

• Full Stadter
« Reactie #5 Gepost op: mei 29, 2017, 12:05:14 pm »
 thumb

Offline ouwerot

• Stad Expert
« Reactie #6 Gepost op: mei 29, 2017, 18:04:25 pm »
Al deze clubs bieden Schiedam geen platform om het nieuws te halen. nee we stoppen liever € 20 miljoen gemeenschapsgeld in willem alexander (het sportpark bedoel ik). Daarmee haal je de pers: innovatieF, gedurfd, dubbel rondgebruik. En dat voor krap 1000 sporters. Nee dan al die bejaarden. Hele programma's tuigen we op om eenzame bejaarden uit hun isolement te verlossen. En al die simpele dingen als de klaverjasclub, de biljartvereniging, het koor, de dam-, de schaak- en de bridgeclub. Daar komen de oudjes voor uit bed, verlaten ze de geraniums, gebruiken ze hun grijze cellen, ze gaan zelfs bewegen en o wonder ze hebben sociale contacten. Ooit zijn er in deze gemeente wijze woorden gesproken over faciliteren. Deze hobby's zoals Wizard ze noemt moeten vooral geen gemeenschapsgeld krijgen.
Mijn eigen bridgeclubje, ook al weer 58 jaar oud, kreeg de huur opgezegd. Drie mogelijkheden zijn al afgevallen: bereikbaarheid voor minder valide ouderen, klimaat, omvang en inrichting van de zaal, (je moet de tafels kwijt kunnen) openingstijden van de bar (als je tot kwart over elf speelt is het lastig als de bar om elf uur sluit).
de ene optie betekent een contributieverhoging met met ruim 20%, en de ander optie is een contributieverhoging van 5%, maar daar zijn de drankjes weer duurder.
Nogmaals het is mijn hobby, maar als er elke avond per club toch zo'n 100 bridgers op stap gaan kan de gemeente voor weinig geld faciliteren. Ik heb daar vier jaar over lopen zeuren, duwen en trekken met als resultaat niks noppes nada. Valt niet onder ouderenbeleid. Een professional kost per jaar meer dan dan al die bejaarden activiteiten nodig hebben.

Offline genevercity

• Stad Expert
« Reactie #7 Gepost op: mei 29, 2017, 18:57:56 pm »
Eindelijk eens met opwerp  ouwerot valt niet mee om bij de subsidiepot te komen  ik heb mij eens verdiept in waar de subsidie in schiedam naar toe gaat  allerlei culturele doelen worden volgepompt met subsidie          festivals hebben ook niet te klagen  het Wenneker valt ook in de prijzen als subsidie opslokken  nu de oudjes hun soos gedwongen moeten verlaten omdat schiedam op deze locatie een bom duiten denkt te verdienen gaat Schiedam niet erg netjes met hun oudere burgers om   potje kaarten , biljarten, koers bal , gemeenschappelijke maaltijd, div damesclubjes, behoord allemaal tot het verleden  nog maar te zwijgen over de vrijwilligers die jarenlang sommige meer dan 15 jaar belangeloos zich voor de oudere schiedammer heeft ingezet worden ook afgedankt  en de schiedamse politiek zwijgt in alle toonaarden

Offline johnbiljart

• Full Stadter
« Reactie #8 Gepost op: mei 29, 2017, 22:05:01 pm »
Superlatieven schieten tekort met het beleid van de gemeente uitgevoerd door 4 dames om geld te verdienen ten koste van de ouderen

Wizard

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 30, 2017, 11:26:18 am »
kweetnie of dit alles aan Schiedam ligt, je ziet landelijk hetzelfde beeld ontstaan of gebeuren.
Nu is het ook wel zo dat hoe ouder men worden hoe meer men gaat klagen. Ik heb dit met mijn eigen ouders die er inmiddels niet meer zijn ook ondervonden.

Mijn vader kon nog zo ergens rond z'n 60e verjaardag stoppen met werken, als het zo door blijft gaan zal ik 10 jaar langer door moeten werken.

Toen het thuis bij mijn ouders niet zo goed meer ging, gingen ze naar een kleinere woning met wat toezicht. ( Ik geloof dat dit senioren woningen werd genoemd )  Ook kregen ze een aantal uren hulp in de huishouding.
Ze kregen taxigeld vergoeding als ze naar de dokter of het ziekenhuis moesten.
Toen het nog slechter ging, gingen ze naar het bejaarden tehuis en daarna naar het verzorgingstehuis.
Maar god o god wat hebben die mensen geklaagd dat vroeger alles beter was.

Als ik zo ver ben bestaat dit denk ik allemaal niet meer en heb geen idee hoe ik uiteindelijk tot mijn dood moet gaan leven.

Natuurlijk snap ik het geklaag wel en natuurlijk is het fijn als je oud bent en er weinig mogelijkheden meer zijn om ergens gratis en voor niets naartoe te kunnen of mogen gaan waar het leuk is. Ik zie de huidige oudere generatie als ouderen die nog een staartje van de welvaart hebben meegemaakt en het lastig is om net als ons een stapje terug te doen door gewoon zelf voor de dingen te betalen die je leuk vind.

Begrijp mij niet verkeerd hoor, van mij mag alles gratis en ook ik vind vaak de verdeling onbegrijpelijk.
Miljoenen voor het ene en miljoenen voor het andere is vaak ondoordacht en buiten proporties. Ik was hier ook een paar  dagen geleden een topic gestart over een nieuwe gevel voor het theater waarvan de bedragen nog niet bekend zijn.

Ik zal je nog een voorbeeld geven wat ik nooit begrepen heb. ( even off topic natuurlijk )

Kijk ik naar de subsidies dan heb ik nooit begrepen dat ik een volledig tenue moest aanschaffen voor mijn zoontje toen hij naar de voetbal wilde. Geen probleem natuurlijk, ik kon dat gemakkelijk met alle liefde betalen.
Keek ik dan naar een buurman een paar huizen naast me die op de toeterclub Harpe Davids zat kreeg hij netjes zijn uniform met alle attributen die daar bij hoorden van de vereniging en gesponsord door de gemeente of een één of ander fonds.   Terwijl hij een veel duurdere auto reed dan ik en veel verder en luxer op vakantie kon gaan dan ik. Hij deed dit zelfs 2x per jaar.
Ik ben hier nooit jaloers om geweest, maar begrepen heb ik het ook nooit als hij wel eens zei dat het zo slecht ging met zijn vereniging omdat ze nu niet meer elk jaar, maar om de 5 jaar geld kregen om een uitvoering te geven in Theater aan de Schie.

Nederland is ten ondergegaan aan dit soort profiteurs en wij zoals ook de ouderen zitten nu op de blaren.

Offline genevercity

• Stad Expert
« Reactie #10 Gepost op: mei 30, 2017, 14:12:09 pm »
Toch even reageren op Wizard
het gaat in deze niet om jaloezie of iets dergelijks maar om ouderen die vaak met een klein inkomen erg veel plezier beleven aan hun ouderenclubje en dan komt gemeente Schiedam in persoon van  van Aaken  die even plompverloren komt vertellen dat de huidige locatie gesloten word  met als resultaat dat er een aantal biljartclubs
sommige bestaan een 70 jaar hun activiteiten moeten stoppen omdat de kosten wat deze verhuizing met zich meebrengt niet opgebracht kan worden door deze verenigingen
Gemeente Schiedam neemt geen enkele verantwoording om deze gedwongen verhuizing tot een goed eind te brengen Schiedamse politieke partijen houden zich op de vlakte en branden er de handen liever niet aan
het is niet alleen schandalig hoe dit soort activiteiten de nek word omgedraaid maar het getuigd ook van dis respect naar de oudere Schiedammer  om op deze manier alle hobby's af te pakken

Met Vriendelijke groet Genevercity

Offline johnbiljart

• Full Stadter
« Reactie #11 Gepost op: mei 30, 2017, 14:21:10 pm »
Geachte genevercity,
Diep respect voor deze omschrijving u heeft100% gelijk.

Wizard

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 30, 2017, 15:02:34 pm »
Alle respect voor de mensen die voor deze groep mede stadsbewoners op komen en nogmaals ook ik hoop op een mooie locatie waar met veel plezier gespeeld kan worden.
Hoewel ik er niet gelukkig van wordt iemand anders z'n hobby te financieren hoor je mij hier verder niet over zolang ik zelf de leuke dingen uit eigen financiële middelen kan blijven doen die ik wil doen.

Ik begrijp dat de nieuwe locatie die de gemeente hiervoor aanbood niet in aanmerking kan komen voor het groene laken omdat er o.a. geen parkeergelegenheid aanwezig is.  Hoe betaal je dan een bolide met een klein inkomen en je hebt geen geld om eens met de keu te zwaaien?
Soms moet je wel eens prioriteiten stellen in het leven. Vaak is het of / of en niet en / en.

Helaas is dit niet de enige groep mensen die te lijden heeft aan het huidige systeem.
Als ik naar de jongere gezinnen kijk met een laag inkomen of een bijstandsuitkering en schoolgaande kinderen zie ik ook weinig middelen om rond te komen en leuke dingen met of voor de kinderen te doen.
Deze kids belanden dan meestal op straat met alle gevolgen van dien.
Hier zie ik wel mogelijkheden in betere investeringen i.p.v. een balletje stoten uit vertier.

Wat ik dan weer gek vind is dat het hele gezin dan wel een smartphone heeft met abonnement waarvan ik zelfs kan dromen maar niets over heeft om rond te komen.

Offline genevercity

• Stad Expert
« Reactie #13 Gepost op: mei 31, 2017, 13:41:17 pm »
Wizard is weereens ouderwets kortzichtig   het is meer dan gesubsidieerd met een keuze zwaaien. Maar goed dit soort ideeën zijn er bij alle gemeenteraad leden nee pomp geld maar in hangjongeren of allerlei door de Schiedamse jetset bezochte evenementen bv beetje toeteren en zuipen in het Juliana park  en laat de ouderen maar barstenet hun gesubsidieerde keuken gezwaai. Mee wizard dit getuigt van weinig interesse naar de oudere schiedammer

Wizard

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: mei 31, 2017, 13:59:33 pm »
ehhh kortzichtig zegt u.

Wij verschillen blijkbaar van een persoonlijke mening, dat kan gebeuren. Ik heb hier verder geen problemen mee.
Ik wens u veel succes.