Auteur Topic: het zoveelste beetincident  (gelezen 3361 keer)

Offline Moestuinier

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: het zoveelste beetincident
« Reactie #15 Gepost op: januari 15, 2017, 16:50:16 pm »

Offline genevercity

• Stad Expert
« Reactie #16 Gepost op: januari 26, 2017, 20:23:02 pm »
Wie heeft bij het over een losloop gebied genevercity in ieder geval  niet. Op deze manier gaat dit verhaal een eigen leven lijden. Moestuinman

Offline konijnenberg

• Sr. Stadter
« Reactie #17 Gepost op: januari 26, 2017, 21:22:35 pm »
Gisterenmiddag was het weer eens raak op de maasboulevard in Schiedam  een loslopende stratford terrier had een hond te pakken en wilde niet meer loslaten  toegesnelde omstanders probeerde de stratford terrier door schoppen op andere gedachten te brengen uiteindelijk heeft de politie hulp geboden en het hondje weten los te krijgen  hoelang moeten we nog wachten dat dit soort honden een mens gaat toetakelen dan zijn de gevolgen niet te overzien  zou er van gemeente wegen geen maatregelen te nemen zijn om deze asohonden uit de gemeente te weren    met vriendelijke groet Genevercity

Ik ken een aantal Stafford Terriërs (dit is de juiste spelling ;) ) en dat zijn allemaal enorm lieve honden die niemand iets kwaad doen. Zoals bij vele hondenrassen gaat het er vooral om hoe de honden worden opgevoed door hun baasjes.

Dus nee, ik ben niet voor een "ras-verbod", wel voor maatregelen als een specifieke hond agressief of aantoonbaar gevaarlijk is. Tot 7 jaar geleden bestond er een verbod op het houden en fokken van vechtrassen, maar dat had niet geleid tot een afname van bijtincidenten. Vandaar dat het verbod weer is opgeheven en terecht.

Offline pupsie

• Full Stadter
« Reactie #18 Gepost op: februari 16, 2017, 13:22:54 pm »
De primitieven die zo,n hond aanschaffen doen dit Alleen maar om indruk te maken ! het resultaat is dat de Asiels vol zitten met deze rassen ,want na een jaar willen de tokkies er vanaf ! impulsief een hond aanschaffen kan iedereen ,maar dan begint het Pas ,, maar onze.domme Lieden in den Haag kijken niet verder voor uit, resultaat bijtincidenten

Offline konijnenberg

• Sr. Stadter
« Reactie #19 Gepost op: februari 16, 2017, 17:11:59 pm »
Pffff dit is wel een hele "tokkie"-achtige mening en verwoording... Ik ken meerdere baasjes van deze rassen die hun hond(en) al jaren hebben (zelfs eentje van 11) , deze honden zeker niet impulsief hebben aangeschaft, ze keurig opvoeden, dol zijn op hun hond en zeker geen indruk willen maken met hun hond. Je geeft wel een hele kortzichtige opmerking thumb_down

Offline pupsie

• Full Stadter
« Reactie #20 Gepost op: februari 16, 2017, 19:43:19 pm »
 Dit is Helaas de realiteit !! Heer stadler ! bijten ! dat is aan de orde van de dag !er zijn nu eenmaal rassen die bij een bepaald soort mensen aangeschaft worden !!

Offline J. Kessels

• Full Stadter
« Reactie #21 Gepost op: februari 17, 2017, 11:09:06 am »
Ik kom regelmatig grote honden tegen die mij ontzag inboezemen vanwege hun formaat, gespierdheid en bekbreedte. Meestal check ik dan de baas, kijk aan wat voor sort riem de hond is vastgemaakt en meestal geef ik mijzelf dan het sein veilig. Ik heb zelf 20 jaar honden gehad.

Gisteren zag ik komende van station Troelstralaan een jonge man met een soort pitbull achtige hond, nog niet helemaal volwassen, van het veldje de dijk op komen. Hond aangelijnd aan zo'n afrol lijn waardoor je nul controle over de hond hebt. Dat bleek, want hond ging alle kanten op en vond alles interessant. Hij benaderde ook passanten,kwispelend en snuffelend. Dit was niet naar de zijn van zijn bas, die hem diverse keren bruut terecht wees. Toen hij de Vlaardingerdijk over wilde steken moest de hond ineens aan de voet en onder appël, het beest had gen idee waar dat over ging. Kreeg zonder waarschuwing een harde klap voor zijn kop en deinsde daarop grommend achteruit. Zegt de baas nog: "Ja, nu ben je boos hè?" De rest van de gebeurtenissen heb ik niet geobserveerd.
Ik hoop dat deze hond zijn baas snel, vasthoudend en met kracht in het kruis grijpt en daarna via asiel bij iemand terecht komt die wel weet hoe een hond op te voeden.

Offline bjd

• Stad Expert
  • "morgen moet het beter"
« Reactie #22 Gepost op: februari 17, 2017, 11:19:48 am »
Ik kom regelmatig grote mensen tegen die mij ontzag inboezemen vanwege hun formaat, gespierdheid en bekmondbreedte.
Meestal check ik dan even of het sein veilig is. :)

Offline J. Kessels

• Full Stadter
« Reactie #23 Gepost op: februari 17, 2017, 12:31:20 pm »
Bij grote mensen met grote honden is het dubbel oppassen geblazen!

Offline genevercity

• Stad Expert
« Reactie #24 Gepost op: maart 20, 2017, 15:37:39 pm »
Enige tijd geleden heb ik een stukje geplaatst over bijt incidenten wat mij op een schiedamse bak shit kwam te staan kritiek genoeg
Nu enige weken later toch maar eens navraag gedaan bij hondenkenners en asiels en wat bleek asiels zitten gemiddeld 60% van dit soort honden die erg moeilijk of helemaal niet meer te plaatsen zijn, ook schijnt het zo te zijn dat er nog steeds hondengevechten gehouden worden met pitbul achtigen onder elkaar en er worden ander soort honden gestolen om als trainings opject te dienen voor dit soort gevechten om vervolgens te sterven in de ring dus als mensen zoals pupsie deze eigenaren tokkie's noemt kan Genevercity het alleen maar mee eens zijn
word de hoogste tijd dat dit soort mensen een dierenhoud verbod krijgt en beter nog dit soort honden totaal te verbieden  binnen dieren beschermings organisatie's gaan stemmen op om een soort diploma te halen om honden te mogen houden  daar mee zou dit pitbul probleem met bij behorende tokkie's tot het verleden behoren

met vriendelijke groet Genevercity

Offline genevercity

• Stad Expert
« Reactie #25 Gepost op: mei 19, 2017, 16:04:14 pm »
Gisteren middag was het weer raak nu in het Sterrenbos
weer een primitieve met pitbulachtige deze hond vergreep zich aan een tackel
comentaar van deze primitieve   je moet je gorre muil houden