Auteur Topic: Hoogstraat Plus - Grootse plannen met de Hoogstraat  (gelezen 7350 keer)

Offline andreas

• Stad Expert
  • Geslacht: Man
  • GBS stemmers bedankt!
Re: Hoogstraat Plus - Grootse plannen met de Hoogstraat
« Reactie #30 Gepost op: april 13, 2017, 13:54:36 pm »
Tijdens de bijeenkomst in het stedelijk museum over Hoogstraat+ kreeg ik antwoord op een vraag die mij al lang bezighield: waarom trekt het stedelijk museum drommen mensen, maar is het toch zo stil op de Hoogstraat?
Een medewerkster van het museum vertelde dat ze bezoekers altijd aanraadde om de "koninklijke"weg te nemen. dat is via Vismarkt en Appelmarkt. Met straks de nieuwe museummolen in de Walvis hoeft  een toerist nooit een winkelpand te zien om het hele museumrondje te doen.

Offline Wally

• Sr. Stadter
« Reactie #31 Gepost op: april 14, 2017, 12:12:30 pm »
Het is denk ik wel duidelijk dat je niet meer van een winkelstraat moet spreken. Wonen boven winkels inclusief het opknappen van de panden is op zich een goed plan geweest met mooie resultaten maar door diverse ontwikkelingen zorgen deze opgeknapte winkelpanden voor het in stand houden van m2 winkelopp waar geen vraag naar is.

M.i. is een belangrijk onderdeel van de aanpak het omzetten van winkels naar woningen. Daar is volgens mij voldoende behoefte naar, gegeven de huizenmarkt in de regio. Uiteraard hoort daar de bewuste keuze bij om dicht bij voorzieningen en OV te wonen en dus niet de mogelijkheid te hebben om een auto voor de deur te hebben staan.

Offline genevercity

• Stad Expert
« Reactie #32 Gepost op: mei 12, 2017, 16:40:38 pm »
We zijn nu ruim 8 maanden verder
Wat is er in de tussenliggende tijd gebeurt met deze winkelstraat
Zijn er al tastbare resultaten
8 maanden en nog geen bal gebeurt  ze blijven maar .......  niet killen maar poetsen zou ik zeggen
Doe een gokje over 2 jaar nog niets tastbaars Let maar op

Offline bjd

• Stad Expert
  • "morgen moet het beter"
« Reactie #33 Gepost op: mei 12, 2017, 17:05:49 pm »
Ja, we zijn weer 8 maanden verder en ook Genevercity is niet veranderd.
Alleen lullen en niets anders.

Offline andreas

• Stad Expert
  • Geslacht: Man
  • GBS stemmers bedankt!
« Reactie #34 Gepost op: mei 12, 2017, 17:48:27 pm »
Vandaag door echtpaar aangesproken midden op de Hoogstraat. Zij vroegen mij waar het winkelcentrum van Schiedam was. Toen ik zei dat ze er al waren keken ze me meewarig aan. Een voorbijgangster die het gesprek opving zei: u kunt beter naar Rotterdam gaan.

Offline Wizard

• Full Stadter
  • a day without laughter is a day wasted
« Reactie #35 Gepost op: mei 15, 2017, 17:24:42 pm »
Een voorbijgangster die het gesprek opving zei: u kunt beter naar Rotterdam gaan.

Op dit moment nog een goede optie ja, maar over enkele jaren waarschijnlijk ook niet meer: http://www.openrotterdam.nl/steeds-meer-winkelleegstand-in-rotterdam/headlines/nieuws/item?152987