Auteur Topic: Geluidsoverlast sportvelden A4  (gelezen 4870 keer)

Offline Suzette

• Newbie
  • *
Geluidsoverlast sportvelden A4
« Gepost op: oktober 06, 2016, 18:43:48 pm »
l.s.

Wie weet waar je terecht kan om geluidsoverlast te melden van de sportvelden? Met deuren, ramen, roosters dicht toch s' avonds urenlang geschreeuw binnen te horen.  >:(

mvg

Suzette

Offline Jinx

• Jr. Stadter
  • **
Re: Geluidsoverlast sportvelden A4
« Reactie #1 Gepost op: oktober 06, 2016, 18:45:41 pm »
DCMR?

Offline Suzette

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: oktober 06, 2016, 18:47:31 pm »
Ik heb gekeken maar is alleen voor geluidsoverlast bedrijven, weet niet of dit daaronder valt?

Online 65sailor

• Stad Expert
  • Geslacht: Man
  • waakzaam en vasthoudend
« Reactie #3 Gepost op: oktober 06, 2016, 19:24:04 pm »
 Suzette,

in de jaren 70 wist de heer Bezemer van DCMR  tijdens een lezing te vertellen dat de geluidsoverlast bij aanleg van de a4 -in de bovengrondse variant een niveau van 85 dBa zou halen- 24 uur/ 365 dagen per jaar- de flats als klankbord zouden fungeren. De weg is nu uit zicht maar de geluiden komen nu van de sportvelden evenwel met dat verschil dat als de lampen gedoofd zijn op de velden het niveau zal afnemen.
 Suzette u bent supporter voor- en van het "leven ".

Offline clio

• Jr. Stadter
  • **
« Reactie #4 Gepost op: oktober 06, 2016, 20:48:31 pm »
geachte Suzanne

overlast kunt u melden bij diverse instanties: milieuklachten.nl - politie.nl -
meldpuntoverlast.eu/steden/Schiedam - Schiedam.nl - dcmr.nl het sportpark a4 fungeert toch als een bedrijf? keuze genoeg

Offline Knakworst

• Stad Expert
« Reactie #5 Gepost op: oktober 06, 2016, 23:40:23 pm »
het sportpark a4 fungeert toch als een bedrijf ?

Uuh...... ja. Een paracommercieel bedrijf?

3. Paracommerciële drank- en horecavergunning Voetbalvereniging Kethel en Spaland, Zoomweg 2, 3123 EP Schiedam
De burgemeester heeft op 29 september 2016 een paracommerciële drank- en horecavergunning verleend aan de Voetbalvereniging Kethel en Spaland gevestigd in het sportpark Willem Alexander, Zoomweg 2 te Schiedam.
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2016-132102.html

Duidelijk?
Maar. Of de (leden van de) Voetbalvereniging Kethel en Spaland de paracommerciële horeca gaat/gaan runnen? Denk het niet.

Zal -naar ik verwacht- volledig commercieel (met misschien wat aangepaste prijzen en tijden) worden.

Omdat inrichtingen -zoals artikel 10 van de Drank- en Horecawet bepaalt- moeten voldoen aan sociaal-hygiënische eisen. Bovendien moet ten minste de uitbater/barman of bediende een SVH Diploma Sociale Hygiëne hebben en ingeschreven zijn in het Register Sociale Hygiëne.
Zou het door mij hierboven geplaatste bericht door iemand worden aangemerkt als onrechtmatig, en bedoeld om eer, goede naam en privacy van hem/haar en/of zijn/haar gezin aan te tasten, beschouw dit bericht dan -met mijn welgemeende excuses- als niet geschreven.

Offline Suzette

• Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: oktober 08, 2016, 09:00:13 am »
Heb nu een melding gedaan bij DCMR onder Horeca evenementen dit was de optie die het dichtste in de buurt kwam.

Offline bjd

• Stad Expert
  • "morgen moet het beter"
« Reactie #7 Gepost op: oktober 08, 2016, 12:48:43 pm »
Eén voordeel: vv Kethel Spaland staat (zaterdag en zondagcompetitie) in de ranglijst stijf onderaan, dus een luidruchtig kampioensfeest zit er niet in. Elk nadeel hep zijn voordeel.....

Offline ouwerot

• Stad Expert
« Reactie #8 Gepost op: oktober 08, 2016, 16:09:36 pm »
@ knakworst, de condities van de vergunning moeten toch in de vergunning staan? overigens kan ik me niet herinneren dat ik de aanvraag tot vergunning heb gezien. in de oorspronkelijke plannen zou de beheerstichting park en horeca exploiteren, met een startkapitaal van 3 ton. voldoende voor ik meen 25 jaar. dezelfde opzet was ook gekozen voor het hockeystadion.

Offline bjd

• Stad Expert
« Reactie #9 Gepost op: december 14, 2016, 12:47:27 pm »
Er zijn op de nieuwe Zoomweg alsnog drempels gelegd om het racen tegen te gaan. En het werkt...
De parkeergelegenheid lijkt ruim voldoende te zijn, want dikwijls blijven de hekken van de parkeergarage gesloten.
Ook bij gesloten garage gaat de binnenverlichting daar automatisch aan als er iemand buiten op de Zoomweg langs komt. Ergens staat een sensor verkeerd afgesteld.
Onnodige geldverspilling!
Overigens zijn de straatlantaarns op de Zoomweg en het fietspad Zoompad nog voor een groot deel bovengronds met elektriciteitsdraden met elkaar doorverbonden. Een vreemde situatie, er is zeker onenigheid over wie de aanleg betaalt...

Offline bjd

• Stad Expert
« Reactie #10 Gepost op: oktober 11, 2017, 18:44:55 pm »
Update verlichting Zoomweg:
De lantaarnpalen zijn nog steeds bovengronds met een kabel verbonden.
Alsof het een tijdelijke oplossing is......