Auteur Topic: Ethergeluid Radio Schiedam  (gelezen 11577 keer)

Offline Piggelmee

• Newbie
  • *
Ethergeluid Radio Schiedam
« Gepost op: april 28, 2015, 14:43:53 pm »
Zijn er meer mensen die zich ergeren aan het hakkelende geluid in de ether (fm 95,8) van Radio Schiedam?
Het is werkelijk niet om aan te horen. Het geluid hakkelt en vervormd.
Oke, er wordt/werd verhuisd maar deze situatie duurt nu al een dag of 10 !!!!
Ben dan ook maar weer snel verder gezapt naar een andere zender.
Tip voor de radio boys en girls: Als je verhuist zorg dan dat alles tijdig en goed geregeld is. Mocht er dan onverhoeds iets tegen zitten los dit dan zo snel mogelijk op en ja dat kost wat extra's  maar je behoud je luisteraars. Nu zou je de zender eigenlijk maar beter kunnen uitzetten daar er toch geen hond naar dit signaal luistert (zou knap zijn als het niet heel snel gaat irriteren...waardoor je vanzelf verder zoekt op je radio).
Overigens is het geluid op de site van de lokale omroep wel goed (dàt misschien dan maar 'doorprikken'?).
Daar ik geen abonnee ben van Caiway weet ik niet hoe het geluid daar klinkt maar doe i.i.g. iets aan de ether!

Offline Fred

• Newbie
  • *
Re: Ethergeluid Radio Schiedam
« Reactie #1 Gepost op: april 28, 2015, 15:32:45 pm »
Een dag of 10.....Ze zijn in het weekend van 28 maart verhuisd !!!!! :::

Offline Fred

• Newbie
  • *
« Reactie #2 Gepost op: april 28, 2015, 15:47:32 pm »
De lintjesregen afgelopen vrijdag was foutloos uitgezonden toch....????
En zaterdag waren ze met 7 man sterk aanwezig in de bestuurskamer v Kethel/Spaland om de wedstrijd te verslaan tegen Ppsc....ben benieuwd naar het resultaat !!!! ???  ???

Offline Fred

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: april 29, 2015, 11:35:35 am »
Wederom een foutloze uitzending v café lokaal op de woensdag over de Schiedamse politiek....... alleen maar muziek tussen 10 en 12 uur
de subsidie word weer goed gebruikt !!!!! :::

Offline Piggelmee

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: oktober 23, 2017, 19:48:46 pm »
Dit topic is aangemaakt op 28 april 2015 en betrof het ethergeluid van Radio Schiedam dat niet in orde was.
We leven nu in oktober 2017 en u raadt het al.......Nog steeds is het geluid niet in orde!
Laat die gemeentelijke opdracht tot het inzetten van (meer) Nieuwe Media maar ziitten...Ze hebben de Oude nog geen eens op orde.... thumb_down

Offline TerryBouhuizen

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: oktober 24, 2017, 10:16:07 am »
Beste Piggelmee,

Wellicht is het een idee om het topic over de Roparun nog eens door te lezen waarin ik heb aangegeven dat ik benaderbaar ben voor opmerkingen en/of bevindingen? Mag ik vragen waarom u wel de moeite neemt om een bericht op dit forum te plaatsen, maar het schijnbaar te veel moeite is om ons/mij even een kort berichtje te sturen met uw bevindingen zodat wij wat aan ons signaal kunnen doen?

Ik kan u nu natuurlijk gaan vermoeien hoe onze "oude" media in elkaar zit, maar dat zal ik u besparen. Ik hoor graag wat uw bevindingen zijn, zodat wij er iets aan kunnen doen!

Offline andreas

• Stad Expert
  • Geslacht: Man
  • GBS stemmers bedankt!
« Reactie #6 Gepost op: oktober 24, 2017, 10:19:05 am »
Beste Piggelmee,

Wellicht is het een idee om het topic over de Roparun nog eens door te lezen waarin ik heb aangegeven dat ik benaderbaar ben voor opmerkingen en/of bevindingen? Mag ik vragen waarom u wel de moeite neemt om een bericht op dit forum te plaatsen, maar het schijnbaar te veel moeite is om ons/mij even een kort berichtje te sturen met uw bevindingen zodat wij wat aan ons signaal kunnen doen?

Ik kan u nu natuurlijk gaan vermoeien hoe onze "oude" media in elkaar zit, maar dat zal ik u besparen. Ik hoor graag wat uw bevindingen zijn, zodat wij er iets aan kunnen doen!

Als jullie een piggelmee nodig hebben als kwaliteitscontroler dan is er echt iets goed  mis.

Offline TerryBouhuizen

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: oktober 24, 2017, 10:42:29 am »
Beste Andreas,

Zeer zeker niet, maar ik heb vanmorgen naar de radio geluisterd vanuit de auto en heb niks afwijkends gehoord. Wat ik aan Piggelmee vraag geldt eigenlijk voor een ieder; heb je op en/of aanmerkingen, meldt ze aan mij en drop ze niet op een forum.

Offline TerryBouhuizen

• Newbie
  • *
« Reactie #8 Gepost op: oktober 25, 2017, 07:58:32 am »
@Piggelmee,

Vanmorgen vroeg vertrokken om het ethersignaal te beluisteren. Ik heb inderdaad vastgesteld dat het signaal een gorgelend geluid produceert. We gaan hier vrijdag naar kijken (en luisteren uiteraard).

Offline Piggelmee

• Newbie
  • *
« Reactie #9 Gepost op: oktober 27, 2017, 20:15:48 pm »
Als jullie een piggelmee nodig hebben als kwaliteitscontroler dan is er echt iets goed  mis.
@Andreas
Ben ik dan de enige luisteraar in 2,5 jaar?  ;D

Offline Knakworst

• Stad Expert
« Reactie #10 Gepost op: oktober 27, 2017, 20:18:48 pm »
@Andreas
Ben ik dan de enige luisteraar in 2,5 jaar?  ;D
Luisteraar? Dat lukte toch niet?  ;D
Zou het door mij hierboven geplaatste bericht door iemand worden aangemerkt als onrechtmatig, en bedoeld om eer, goede naam en privacy van hem/haar en/of zijn/haar gezin aan te tasten, beschouw dit bericht dan -met mijn welgemeende excuses- als niet geschreven.

Offline Piggelmee

• Newbie
  • *
« Reactie #11 Gepost op: november 03, 2017, 08:49:13 am »
@TerryBouhuizen
Hulde :::
Het lijkt erop dat na 2,5 jaar de 'gorgelgeluiden' zijn opgelost .
Toch hoor ik nog steeds vreemde 'electronische' tikken door spraak en (minder) door muziek.
Klinkt als een apparaat dat op instorten staat. Dat kan ergens in de keten zitten tussen studio en zender.
Mss daar nog ff naar laten kijken? 

Offline TerryBouhuizen

• Newbie
  • *
« Reactie #12 Gepost op: november 06, 2017, 18:48:40 pm »
Flink zoekwerk... we hebben een waarschijnlijke oorzaak gevonden, een converter met een niet-gestabiliseerde voeding. Nu een gestabiliseerde zoeken en vervangen!
Ik houd jullie op de hoogte.