Auteur Topic: Glasvezel  (gelezen 27509 keer)

Offline Joep

• Newbie
  • *
  • Geslacht: Man
Glasvezel
« Gepost op: februari 17, 2015, 22:44:47 pm »
Binnenkort gaat het glasvezelnetwerk open, aanbieding in de bus. Wel 2 maanden 20 euro korting.... Interactieve TV die iedereen erbij gaat nemen kost 5 euro extra, wifi router die iedereen erbij gaat nemen kost ook nog 50 euro.

Het is wel duidelijk dat Caiway het alleenrecht heeft op de glasvezel.

Offline Editor1

• Global Moderator
  • Stad Expert
Re: Glasvezel
« Reactie #1 Gepost op: februari 17, 2015, 22:50:58 pm »

Offline Hans Henrichs

• Full Stadter
« Reactie #2 Gepost op: maart 19, 2015, 08:26:08 am »
De oplossing lijkt me voor de hand liggen.
We hebben in Schiedam allemaal al kabel.
Als er nu eens niemand overstapt, omdat we niets te kiezen hebben, is het monopolie van Caiway heel snel gebroken.
Maar ja, zo zijn we niet.
Wij willen hebben, hebben, hebben.
Veranderd er iets aan die zelfde uitzending?
Ik heb het grijze vermoeden van niet omdat je namelijk ook een t.v. moet hebben die digitaal ontvangen kan.
En dan zul je die pukkel beter in beeld hebben, wil je daar dan zoveel meer voor betalen.
Nee, daar moet je dan meer voor betalen!
©Hans Henrichs, Schiedam©.

Offline konijnenberg

• Sr. Stadter
« Reactie #3 Gepost op: maart 19, 2015, 21:50:59 pm »
Hans,

Je vergeet dat Caiway alles uit de kast zal halen om je van de Caiway kabel naar de Caiway glasvezel te krijgen....

Voorbeeld:
Glas alles in 1 (tv, bellen en 100 mbit internet): € 42,50 p/mnd
Kabel alles in 1 (tv, bellen en 20 mbit internet): € 48,- p/mnd
bron: https://www.caiway.nl/site/nl/pakketten

Ik heb het dan nog geeneens over aanbiedingen, maar met bovenstaande is het volgens mij geen kwestie van "hebben, hebben, hebben" maar een kwestie van Caiway maakt de kabel zo duur, dat klanten vanzelf wel overstappen.

Offline Ferry

• Sr. Stadter
  • I'll be back
« Reactie #4 Gepost op: maart 20, 2015, 14:10:51 pm »
Wat mij bevreemd is dat mijn tweede tv in de slaapkamer ineens storingen vertoond (geen programma beschikbaar, blokjes os gewoon zwartbeeld op een aantal zenders). Nu heeft mijn schoonvader daar ook sinds kort ineens last van. Heb alle schoentjes en splitters vernieuwd of er tussen uitgehaald en nog steeds hetzelfde probleem. Zou de signaalsterkte ineens minder zijn of zie ik spoken. Hebben anderen hier ook last van.

Offline Hans Henrichs

• Full Stadter
« Reactie #5 Gepost op: maart 21, 2015, 12:46:35 pm »
Beste Ferry.

Nu je het ter sprake brengt.
Mijn moeder belde mij onlangs ook op over blokjes en een aantal zenders die niet te ontvangen waren.
Ik gooide het op atmosferische storingen.
Dus het toch anders.
Misschien opzet om de mensen te dwingen over te stappen.
We krijgen hier in buurt 3 dagen van onderhoud aan het kabelnetwerk.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren als dit klaar is.
©Hans Henrichs, Schiedam©.

Offline nnndoh

• Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: april 16, 2015, 15:34:50 pm »
Voor het geld vind ik de snelheid van 100 Mbit best laag.
Ik wil wel glasvezel, maar niet bij caiway.

Offline nhaven

• Newbie
  • *
« Reactie #7 Gepost op: mei 09, 2017, 13:43:52 pm »
Ik heb een glasvezelaansluiting in huis, en ik ben eens gaan kijken naar providers voor sneller internet (via glasvezel). KPN, Telfort etc. geven aan dat zij in Schiedam niet kunnen leveren via glasvezel. Dus de Gemeente eens ge-emaild. Kreeg telefoontje terug dat zij deze vraag niet kunnen/willen beantwoorden, en verwezen mij naar CIF. CIF gebeld en gevraagd hoe dit zit. Antwoord; glasvezelnet is aangelegd door CIF en staan niet toe dat concurrenten van Caiway gebruik maken van deze infrastructuur. Kortom, als de Gemeente geld heeft gestopt in de aanleg van dit net, hebben ze Caiway een mooi monopolie cadeau gedaan!

Offline Han van der Horst

• Stad Expert
« Reactie #8 Gepost op: mei 09, 2017, 14:46:42 pm »
Het enige antwoord op deze manier van doen is geen gebruik maken van het glasvezelnetwerk. Vooral als je tevreden bent met de manier waarop je verbindingen nu werken. Ik heb destijds die gratis aansluiting laten maken maar ik pas ervoor om me nu door Caiway te laten uitkleden. Mijn TV komt binnen via de schotel en mijn internet en de telefoon via de KPN-kabels en dat gaan we fijn zo houden. Ik kan iedereen aanraden zich niet gek te laten maken door andere aanbieders, vooral als ze met grote introductiekortingen komen en in het vage blijven over de latere tarieven.

Offline konijnenberg

• Sr. Stadter
« Reactie #9 Gepost op: mei 09, 2017, 15:27:41 pm »
Ik heb een glasvezelaansluiting in huis, en ik ben eens gaan kijken naar providers voor sneller internet (via glasvezel). KPN, Telfort etc. geven aan dat zij in Schiedam niet kunnen leveren via glasvezel. Dus de Gemeente eens ge-emaild. Kreeg telefoontje terug dat zij deze vraag niet kunnen/willen beantwoorden, en verwezen mij naar CIF. CIF gebeld en gevraagd hoe dit zit. Antwoord; glasvezelnet is aangelegd door CIF en staan niet toe dat concurrenten van Caiway gebruik maken van deze infrastructuur. Kortom, als de Gemeente geld heeft gestopt in de aanleg van dit net, hebben ze Caiway een mooi monopolie cadeau gedaan!

Dat is al jaren bekend en ook al vele malen besproken op dit forum. Gelukkig heeft de gemeente de aanleg van glasvezel niet gesubsidieerd, maar heeft wel toestemming gegeven.

Inmiddels kun je via de CIF glasvezel ook kiezen voor Fiber of Solcon, echter deze zijn kwa instappakket niet goedkoper dan caiway. Schotel tv is ook een optie, echter (dit heb ik al meerdere malen op dit forum als reactie op Han vermeld) verwacht niet dat je goedkoper uit ben. Voor de Nederlandse zenders is dan een abonnement bij CanalDigitaal benodigd en zij zijn zeker niet goedkoop en op gebied van klantenservice staan ze slecht bekend. Het goedkoopste internetabonnement bij Telfort kost 30 euro per maand en het goedkoopste TV abonnement bij CanalDigitaal 19.95 per maand (en dat nog zonder installatie van de schotel) en ben je dus al duurder uit dan bij Caiway.

Ik heb op het forum van KPN al meerdere malen opgeroepen dat KPN weer moet investeren in Schiedam. Zeker omdat hier zeer veel bewoners zijn die gewoonweg niet een klant van Caiway willen zijn. Als KPN nu eens de telefooncentrale en de wijkkasten van Schiedam gaat upgraden dan kunnen we makkelijk via de telefoonlijn  dezelfde snelheden behalen als met glasvezel.

Je kunt trouwens je maximale snelheid via de telefoonlijn nakijken via deze site: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search

Wanneer de snelheid hoog genoeg is (circa 16 mb, maar liever meer) dan is het Alles in 1 pakket van NLE (29,95 per maand) een goede optie.

Offline Han van der Horst

• Stad Expert
« Reactie #10 Gepost op: mei 09, 2017, 23:21:33 pm »
Ik zie inderdaad dat CanalDigitaal ermee opgehouden is apparatuur gratis in bruikleen te geven zoals in mijn geval gebeurd is. Nu ben je minstens 200 euro aan apparatuur kwijt. In mijn geval werd de zaak gratis geinstalleerd. Op de site van CanalDigitaal staat nu dat je zo makkelijk je schotel zelf kunt uitrichten maar dat is NIET het geval. Men verwijst dan ook naar een netwerk van erkende installateurs, die je in veel gevallen nodig zult hebben. Ik had dat uitrichten zelf zeker niet voor elkaar gekregen.

Ik sluit me dus aan bij de kritiek van Konijnenberg op Canaldigitaal.

Offline konijnenberg

• Sr. Stadter
« Reactie #11 Gepost op: mei 12, 2017, 20:12:23 pm »
En toch is dat uitrichten niet zo heel moeilijk (vind ik). Ik heb het heel vaak zelf gedaan. Met de hulp van deze website http://www.dishpointer.com/ kun je door middel van google maps heel gemakkelijk zien in welke richting je de schotel moet zetten. Als je dan de ontvanger op een vrij kanaal zet op de satelliet die je wilt vinden (en die TV ook kunt zien terwijl je bezig bent), dan is het heel rustig de schotel draaien en bijdraaien totdat je optimale ontvangst hebt.

Offline nhaven

• Newbie
  • *
« Reactie #12 Gepost op: september 12, 2017, 14:51:57 pm »
Is DVB-T door Caiway gestopt? Kan géén informatie hierover meer vinden op Caiway-website, de DVB-T-scartstick is niet meer leverbaar.

Offline ouwerot

• Stad Expert
« Reactie #13 Gepost op: september 12, 2017, 18:36:21 pm »
in communicatie land veel gedoe over openstellen van infrastructuur onder beheer bij de monopolist. die moet met aanvaardbare tarieven en condities de concurrentie toegang verlenen. zie ook nu weer de discussie rond Postnl en pakketjes. weet iemand hoe dat met een lokale monopolist zit?
Ook mijn provider levert geen glasvezel.