Auteur Topic: Stg Batavier mist 4000 bomen bij compensatie bomenkap A4  (gelezen 60791 keer)

Offline Knakworst

• Stad Expert
Re: Stg Batavier mist 4000 bomen bij compensatie bomenkap A4
« Reactie #180 Gepost op: januari 11, 2017, 11:49:46 am »
De kop "Bomenplant op Park A4 gaat toch 'gewoon' door" is wel heel optimistisch.
"Verenplant op Park A4 gaat toch 'gewoon' door" is realistischer.

Wie had anders verwacht?
Zou het door mij hierboven geplaatste bericht door iemand worden aangemerkt als onrechtmatig, en bedoeld om eer, goede naam en privacy van hem/haar en/of zijn/haar gezin aan te tasten, beschouw dit bericht dan -met mijn welgemeende excuses- als niet geschreven.

Offline bjd

• Stad Expert
  • "morgen moet het beter"
« Reactie #181 Gepost op: januari 11, 2017, 12:35:27 pm »
Raadsel:
Er gaat 1 veer niet de grond in.........
Maar waar blijft die veer dan? :)

positron

• Gast
« Reactie #182 Gepost op: januari 11, 2017, 17:18:16 pm »
Citaat uit het AD per 11 januari 2017
...Dat betekent dat er volgens afspraak 4106 bomen worden teruggeplant...
Daarmee geeft het stadsbestuur geen gehoor aan een oproep van GL en PS om pas op de plaats te maken in de bomensoap....
Het College legt de protesten naast zich neer, en heeft daar een goede reden voor, meent wethouder van Steenderen....
De rechter heeft alleen maar geeist dat het plan opnieuw zou worden gepubliceerd.....

Van Steenderen is Lamers niet.
Lamers zei op 7 januari dat ie meer intensief met ons wilde samenwerken.
Hij zei dat niet omdat ie toevallig die dag goedgemutst was. Hij heeft zich vaker in die zin uitgelaten.
Mw Verver heeft zich zelfs al eens in die zin uitgelaten bij de presentatie van een programmabegroting in oktober 2010:
De gemeente: een betrouwbare partner
Het huidige college
(we spreken oktober 2010) heeft als centrale ambitie de kwaliteit van beleidsprocessen te verbeteren door burgers bij die processen te betrekken. De onderliggende veronderstelling is dat deze professionele interactie met de stad bijdraagt aan het vertrouwen van burgers enzovoort
Maar toen moest van Steenderen nog geboren worden.

Offline Redactie

• Stad Expert
« Reactie #183 Gepost op: februari 03, 2017, 16:38:24 pm »
De antwoorden van het college op de vragen van GL/PS zijn hier te lezen.

Offline Stadler

• Stad Expert
  • Geslacht: Man
  • I wouldn’t believe it if I hadn’t watched it
« Reactie #184 Gepost op: februari 04, 2017, 11:33:01 am »
Op de bekende oppervlakkige wijze worden de vragen van GL/PS door het college beantwoord. Kritisch naar het eigen besluitvormingsproces kijken is er niet bij. Dat de juristen van de gemeente hebben geblunderd en daarmee een zinloze procesgang door burgers in gang hebben gezet, lees ik niet terug in de antwoorden. Ik lees wel dat men niets geleerd heeft van de discussies rond de herplant en de kritische commentaren die in de procedures naar voren zijn gebracht. Ook heeft men nog niet eens de moeite genomen om eens een kijkje te nemen bij de veren bij de zuidelijke tunnelmond. En met Rijkswaterstaat is de gemeente nu al kennelijk twee jaar in gesprek over beheer en overdracht van het groen!

John.

Offline Knakworst

• Stad Expert
« Reactie #185 Gepost op: februari 04, 2017, 11:53:11 am »
Ook heeft men nog niet eens de moeite genomen om eens een kijkje te nemen bij de veren bij de zuidelijke tunnelmond. En met Rijkswaterstaat is de gemeente nu al kennelijk twee jaar in gesprek over beheer en overdracht van het groen!

John.
Welke veren bij de zuidelijke tunnelmond?
Op het dak en het talud alleen wildgroei en onkruid.
Zou het door mij hierboven geplaatste bericht door iemand worden aangemerkt als onrechtmatig, en bedoeld om eer, goede naam en privacy van hem/haar en/of zijn/haar gezin aan te tasten, beschouw dit bericht dan -met mijn welgemeende excuses- als niet geschreven.

Offline Stadler

• Stad Expert
Donderdag 29 juni 'bomensoap' voor de bezwaarschriftencommissie
« Reactie #186 Gepost op: juni 28, 2017, 23:34:11 pm »
Op 23 februari dit jaar heb ik namens Stg Batavier bezwaar gemaakt tegen het besluit van de gemeente (van 11 januari) om akkoord te gaan met het inrichtingsplan. De rechtbank had dit geëist omdat de gemeente in de eerdere procedure steken had laten vallen. Omdat het besluit in essentie overeen kwam met het standpunt dat men twee jaar eerder had ingenomen (namelijk dat Rijkswaterstaat met het planten van 4000 'veren' aan de herplantplicht voldoet) leek deze procedure een herhaling van zetten.

Of dit ook zo is, zal morgen blijken. Want dan mogen de bezwaarmakers en de gemeente hun standpunten toelichten bij de gemeentelijke bezwaarschriftencommissie. Dezelfde commissie die exact twee jaar geleden de gemeente in het gelijk stelde. Maar inmiddels zijn we wel twee jaar verder en hebben we kunnen zien dat de veren die bij de tunnelmond en langs het talud geplant zijn worden overwoekerd door onkruid. Vele zijn ook niet aangeslagen. Batavier ziet dat als bevestiging van het tekortschieten van de besluitvorming.

John.

Offline Stadler

• Stad Expert
Bezwarencommissie wil vingers niet branden aan bomendiscussie
« Reactie #187 Gepost op: juni 29, 2017, 20:53:01 pm »
Vijf maanden na het indienen van het bezwaarschrift mocht de gemeentelijke bezwaarschriftencommissie vanmiddag zich opnieuw over de bomenkwestie buigen. Maar daar hadden de vijf juristen echter geen trek in, zo bleek ter plekke. Voordat we inhoudelijk konden spreken wist de voorzitter te melden grote bedenkingen te hebben bij de procedure. Had de Rechtbank Rotterdam het wel aan het rechte eind bij zijn beslissing dat de zaak over moest? En kan voorkomen worden dat de bezwaarschriftencommissie straks teruggefloten wordt als de zaak bij de Raad van State voorkomt? De commissie vond een parallel traject onwenselijk: niet tegelijk een beroep bij de Raad van State (door Batavier c.s. ingesteld) én een juridisch gevecht over het herplantplan (door de gemeente in gang gezet). Na wat "juridisch geneuzel" (zoals zij het zelf noemden) en een pauze voor intern beraad, werd besloten door de commissie de zaak niet te behandelen, maar eerst de uitspraak van de Raad van State af te wachten, ook al kan de zitting bij de RvS nog wel maanden op zich laten wachten....

Namens Batavier gaf ik aan wel begrip te hebben voor de juridische spagaat, maar het wel erg teleurstellend te vinden dit nu pas te vernemen na vijf maanden wachten. En opnieuw is een kans verloren gegaan op het antwoord op de vraag "wat is een boom?".

En zo gaan we wachten op de Raad van State. Ondertussen tiert het onkruid welig op het talud van de A4. De gemeente gaf in de wandelgangen aan binnenkort met een actuele inventarisatie van de geplaatste bomen / veren te komen: aantallen, locatie en gezondheidstoestand.
De afspraken met Rijkswaterstaat over de overdracht van de gronden zijn nog altijd niet gemaakt, men is nog met elkaar in gesprek.

John.

Offline bjd

• Stad Expert
« Reactie #188 Gepost op: juni 30, 2017, 00:01:54 am »
Het genoemde onkruid op het talud is toch het resultaat van ingezaaid wilde bloemenmengsel?
En eerlijk is eerlijk, best wel een mooi resultaat!
Blijft natuurlijk wel zo dat het aantal geplante bomen armzalig is.....

Offline Knakworst

• Stad Expert
« Reactie #189 Gepost op: juni 30, 2017, 00:59:25 am »
En eerlijk is eerlijk, best wel een mooi resultaat!
@bjd toch.
Moet ik hieruit (na het lezen van al jouw postings) nu uiteindelijk opmaken dat jij geen smaak hebt?
De velden zien er goed uit, maar de rest van het dak en talud lijkt op een ietwat groene Sahara.

Offline bjd

• Stad Expert
« Reactie #190 Gepost op: juni 30, 2017, 08:09:51 am »
Smaken verschillen, op het schuine talud groeien en bloeien vele wilde planten, beter als alleen gras.
Hoe het bovenop het talud eruit ziet, weet ik niet......
Smaken verschillen, de een houdt van knakworst en de ander van rookworst.
Geef mij maar knakworst, voor het geluid. :)