Auteur Topic: honden riem wat mag de lengte zijn?  (gelezen 21749 keer)

Offline wimpie

• Stad Expert
  • Geslacht: Man
honden riem wat mag de lengte zijn?
« Gepost op: september 01, 2013, 13:16:21 pm »
Hoi allen,
Hoorde van de week een verhaal dat er een bekeuring is uitgeschreven in schiedam vanwege een hondenlijn die langer dan 5 meter is.
mijn vraag aan de honden bezitters ; Is dit bekend, is hier een APV van toepassing, eerder ervaringen ? ???
hoor het graag
gr wimpie

Offline thoms

• Newbie
  • *
Re:honden riem wat mag de lengte zijn?
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2013, 14:20:57 pm »
 ??? Waar heeft die abo zijn rolmaat of meetlint vandaan ?  :P  :::   thumb_down

Offline Tollie

• Stad Expert
« Reactie #2 Gepost op: september 11, 2013, 21:34:10 pm »
er staat nergens hoe lang de lijn moet zijn, tenzij de hond is aangemerkt als gevaarlijk dient deze kort aangelijnd te zijn. In het besluit waarin is bepaald dat de hond als gevaarlijk wordt aangemerkt kan een lijnlengte worden bepaald.

Offline Progressief Schiedam

• Full Stadter
« Reactie #3 Gepost op: september 12, 2013, 18:04:02 pm »
Wimpie,

Ons is daar niets over bekend. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat, wanneer er een boete gegeven kan worden voor een te lange lijn, bekend moet zijn wat de maximale lengte van een lijn moet zijn.

John Maris

positron

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 13, 2013, 17:54:37 pm »
.....Hoorde van de week een verhaal dat er een bekeuring is uitgeschreven .........
Het is gevaarlijk om te reageren op een gebeurtenis van "horen zeggen"

Als fietser zie ik vaak de hond aan de ene kant van het fietspad lopen, en het baasje aan de andere kant.
Zij zijn met elkaar verbonden via zo'n oprollijn, die je nauwelijks ziet.
In die gevallen ben ik blij met een LBB'er die zijn verantwoordelijkheid neemt.

Het argument dat hij heeft gehanteerd, kan dan misschien niet juist zijn geweest.
Maar het gedrag van de door mij beschreven baasjes is ook niet juist.

Offline wimpie

• Stad Expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: september 30, 2013, 00:19:13 am »
positron het ging hier ook niet over een fietspad. daarnaast zoals u weet is hier een uitspraak over zie rechtbank roterdam. maar dit terzijde. bij na vraag blijkt de lbb niks overlengte van een honderiem in de computer hebben staan zelf 3 lbb hebben dit in hun systeem gecheckt en via portofoon opgevraagd en kregen een negatief gegeven . jawel positron ook ik ben blij met lbb . maar krijg nu het vermoeden dat er iets anders aan de hand is . ben nu bezig om documentatie te verkrijgen van de personen . u hoort nog in vervolg gr wim