Auteur Topic: eigen naam vs nickname  (gelezen 14362 keer)

Offline Toon

• Full Stadter
  • Geslacht: Man
eigen naam vs nickname
« Gepost op: augustus 04, 2012, 23:18:23 pm »
Af en toe duikt de discussie op, dat Schiedamstadters onder hun eigen naam dan wel onder een 'nickname' posten. Ik heb zo 1-2-3 de volgende posting over dit onderwerp kunnen vinden:

Citaat
Volgens mij is hij mijn vriendje niet meer

Sterkte Andreas met je Genevercity fobie

fobie betekent angst. Ik heb geen angst daarom gebruik ik ook mijn eigen naam. Als je me weer eens tegen komt op je pelgrimstocht door de binnenstad stap dan eens op mij af en geef me gewoon en hand en zeg hallo ik ben Genevercity.

Ikzelf gebruik ook zo'n verzonnen naam. Ik heet helemaal geen Toon! Ik wil namelijk niet graag be-googeld worden door mensen die zonder MIJ te kennen gemakkelijk informatie willen krijgen over mijn meningen en ideeën. Ik heb er daarentegen geen enkel bezwaar tegen dat medeforumgebruikers weten wie ik ben (alsof mijn naam iemand wat zegt :- ).

Is het misschien (zonder al te tijdrovende technische ingrepen) mogelijk, om op de pagina profiel/samenvatting een invoerscherm te maken voor een persoonsbeschrijving? Waar je je eigen-naam kunt invullen en misschien andere informatie, die je belangrijk vindt om over jezelf te geven? Als je niet ingelogd bent, heb je geen toegang tot deze informatie, dus ik ga er van uit dat Google hier ook niet binnenkijkt. Mede forumleden kunnen dan wél zien wie je bent en wat je doet, als je die informatie invult.

..het is maar een idee.

Offline genevercity

• Stad Expert
Re:eigen naam vs nickname
« Reactie #1 Gepost op: augustus 12, 2012, 11:32:36 am »
Lijkt mij een uitstekend idee
komt het vuil vanzelf boven drijven  alleen ik ben bang dat de ambtenaren en lokale grootheden snel van Schiedamstad
afstappen

Offline Toon

• Full Stadter
« Reactie #2 Gepost op: augustus 12, 2012, 19:54:04 pm »
Door de constructie van deze volzin lijkt het alsof dit het idee achter mijn posting is. Dat is niet zo. Ik wil namelijk geen verplichting, maar een mogelijkheid om een eigennaam of bezigheden in het heden of verleden in te vullen. Bovendien wil ik graag afstand nemen van de uitdrukking "...komt het vuil vanzelf boven drijven..". En ik begrijp de uitdrukking over "...lokale grootheden..." ook al niet. Volgend mij is de identiteit van de 'lokale grootheden' bij het overgrote deel van Schiedamstadposters bekend, als ze al niet gewoon onder hun eigen naam posten.

Tenslotte: juist voor klokkenluiders is anonimiteit een vereiste. Om deze ambtenaren of werknemers in staat te stellen om zaken aan de kaak te stellen, lijkt mij de mogelijkheid om geen eigennaam en functie op te geven belangrijk.

Lijkt mij een uitstekend idee
komt het vuil vanzelf boven drijven  alleen ik ben bang dat de ambtenaren en lokale grootheden snel van Schiedamstad
afstappen

Maar misschien brengt deze reactie toch een idee: het zou misschien aardig zijn om, zichtbaar voor forumleden, aliasses (het posten onder verschillende namen) wel verplicht te vermelden op de persoonlijke pagina 'profiel/samenvatting'. Als dat al zou kunnen, tenminste...  

Offline Toon

• Full Stadter
« Reactie #3 Gepost op: augustus 12, 2012, 22:36:00 pm »
...Maar misschien brengt deze reactie toch een idee: het zou misschien aardig zijn om, zichtbaar voor forumleden, aliasses (het posten onder verschillende namen) wel verplicht te vermelden op de persoonlijke pagina 'profiel/samenvatting'. Als dat al zou kunnen, tenminste...  

Ik begrijp ondertussen, door een posting van Admin in een ander topic,
dat dit niet gaat werken:

....Ip-adressen zijn voor admin zichtbaar ook de bijbehorende namen per ip-adres. Op dit moment is er geen regel dat meerdere accounts per ip-adres niet zijn toegestaan, dit zou namelijk inhouden dat meerdere personen per huishouden onder slechts een naam kunnen inloggen....

Duidelijk.

Offline Tursiops

• Stad Expert
« Reactie #4 Gepost op: augustus 13, 2012, 21:47:44 pm »
Nou, het betekend m.i. nog wel wat meer. Over het algemeen hebben bedrijven en instellingen slechts één ip-adres, maar meerdere computers binnen hun netwerk. Het zou betekenen dat, bijvoorbeeld, vanuit de openbare bibliotheek of een internetcafe (hebben we die in Nederland?) slechts één account mogelijk zou zijn.

Ook de telecomoperators kennen het probleem: een telefoontoestel met internetverbinding heeft meestal wel een eigen ipV6-adres, maar er zijn niet genoeg ipV4-adressen voor alle telefoons. Daarom wekken telefoons met internetverbinding de indruk dat ze, per operator, allemaal 'afkomstig' zijn van hetzelfde (ipv4-)adres.