Auteur Topic: De Verversoap  (gelezen 2950299 keer)

Offline genevercity

• Stad Expert
Re: De Verversoap
« Reactie #12870 Gepost op: januari 03, 2018, 17:05:12 pm »
Genevercity noemde Klaas Wilting niet voor niks kakel klaas  deze ex politie agent heeft een nieuwe hobby boefjes redder van het schavot. Dat noemt zich woordvoeder leugenaar in opdracht klinkt beter

Offline Tegellichter

• Stad Expert
  • Gezag wantrouwen is de eerste burgerlijke plicht
« Reactie #12871 Gepost op: januari 03, 2018, 17:55:46 pm »
Even terzijde,  Wilma Verver kan Camiel Eurlings ook wel van haar c.v. schrappen.
O wat was het toch een gelukkig koppel, toen in de  feesttent bij het ondertekenen van het accoord  voor aanleg A4DS.
Hoe anders kan het lopen.......

-> Feitenrelaas Ververdossier: http://tinyurl.com/a8onvay <-

Offline genevercity

• Stad Expert
« Reactie #12872 Gepost op: januari 03, 2018, 18:13:23 pm »
Toen was geluk heel gewoon

Offline bjd

• Stad Expert
  • "morgen moet het beter"
« Reactie #12873 Gepost op: januari 03, 2018, 22:42:43 pm »

Allebei nog aan het begin van een glansrijke carrière  ;D

Zegt Wilma tegen Camiel: "zal ik je mijn geheim verklappen".

Offline Tegellichter

• Stad Expert
« Reactie #12874 Gepost op: januari 04, 2018, 08:32:46 am »
Nou bjd, na dat moment (2 september 2010) mocht us Camieleke nog vier jaar hoog gaan vliegen bij de KLM, maar de landing van Wilma was toen al ingezet.

Offline bjd

• Stad Expert
  • "morgen moet het beter"
« Reactie #12875 Gepost op: januari 04, 2018, 10:11:37 am »
Nou bjd, na dat moment (2 september 2010) mocht us Camieleke nog vier jaar hoog gaan vliegen bij de KLM, maar de landing van Wilma was toen al ingezet.
Er is toch een grote overeenkomst, het zijn allebei brokkenpiloten.
Het geheim dat Wilma verklapte? "Ik kan niet vliegen, maar wel goed liegen"

De reactie van Eurlings........"Ik hou van vliegen, maar ook van meppen"

Offline Knakworst

• Stad Expert
« Reactie #12876 Gepost op: januari 05, 2018, 00:30:48 am »
Mijn goede voornemen voor 2015 is dat ik het strafrechtelijke traject weer ga oppakken en aangifte ga doen van smaad, laster door de anonieme en dus laffe Tegellichter. Dan kan hij op zijn oude dag nog heel lang zelf gaan puzzelen :)
Is dit voornemen werkelijkheid geworden?
Zou het door mij hierboven geplaatste bericht door iemand worden aangemerkt als onrechtmatig, en bedoeld om eer, goede naam en privacy van hem/haar en/of zijn/haar gezin aan te tasten, beschouw dit bericht dan -met mijn welgemeende excuses- als niet geschreven.

Offline Tegellichter

• Stad Expert
« Reactie #12877 Gepost op: januari 05, 2018, 08:56:45 am »
Ach collega, Hans Boet Bluf neemt zich zoveel voor. Neem z’n euforisch aangekondigde handelsonderneming, z’n boek, de 1.7 mio die hij de gemeente afhandig ging maken en de excuses van de gemeenteraad die hij zou gaan afdwingen. Niets van terechtgekomen.

Vreselijk allemaal terwijl hij zich destijds opgeofferd had. Z'n onthulling op feestboek: Ik kwam dat Schiedam helpen omdat het hersenloze nitwits waren. Misschien komt het wel omdat men tegenwoordig alle geestelijk gestoorden vrij rond laat lopen terwijl ze vroeger in het Delta behandeld werden.

Offline Tegellichter

• Stad Expert
« Reactie #12878 Gepost op: januari 05, 2018, 14:11:34 pm »
Er is toch een grote overeenkomst, het zijn allebei brokkenpiloten.
Het geheim dat Wilma verklapte? "Ik kan niet vliegen, maar wel goed liegen"

De reactie van Eurlings........"Ik hou van vliegen, maar ook van meppen"

Wilma: hou eens op met beppen
Neem een hond en laat die begaan
Dan behoud je altijd je erebaan

Offline Onderste steen

• Sr. Stadter
  • Always on the outside looking in
Brekend: volgens Hoge Raad is niet Wilma, maar curator procespartij
« Reactie #12879 Gepost op: januari 10, 2018, 14:49:37 pm »
Wilma Verver knokt voor haar hoger beroep tegen BING

Gerechtshof moet beslissen of
gefailleerde mag appèleren

Achter de schermen van het gerechtshof in Arnhem heeft zich de afgelopen weken een verbitterde strijd afgespeeld tussen oud-burgemeester Wilma Verver van Schiedam en Bureau Integriteit (BING). Nadat Wilma onverwacht op 14 november 2017 een dagvaarding had uitgebracht en BING in hoger beroep voor het hof daagde, heeft de advocaat van BING, mr. Arts, direct bezwaar aangetekend. Hij betoogde dat Verver failliet is verklaard en op grond van de Faillissementswet niet gerechtigd is rechtszaken te voeren.

De oud-burgemeester brieste van woede en liet haar advocaat onmiddellijk protest aantekenen. Dit beroep werd op 12 december behandeld. Waarop mr. Arts in een uitvoerige verklaring die gisteren (9 januari 2018) werd ingediend bezwaar aantekende. Hij verwees naar een arrest van de Hoge Raad in 2010 waarin is vastgesteld dat in een faillissementszaak de curator gerechtigd is een lopende procedure over te nemen. In het faillissement-Verver is dat ook gebeurd in het geding tegen BING dat oorspronkelijk door Wilma Verver was aangespannen. De Rotterdamse curator mr. C. van den Bergh had echter geen succes. De rechtbank Utrecht wees deze zomer zijn vorderingen af.

Buiten spel
De Hoge Raad heeft vastgesteld dat indien een curator een rechtsgeding heeft overgenomen de oorspronkelijke eiser, Verver dus in dit geval, buiten het geding is komen te staan en geen procespartij meer is. De curator is de enige partij die in beroep mag komen. Van den Bergh heeft echter inmiddels laten weten dat niet te zullen doen. Wilma staat volledige buiten spel en kan niet worden ontvangen in haar beroep.

Het hof Arnhem zal op 20 februari arrest wijzen in deze kwestie. Verwacht mag worden dat het hof het beroep van Wilma Verver niet ontvankelijk zal verklaren. Dan hoeft ook de gemeente Schiedam niet meer te vrezen dat zij door BING in vrijwaring zal worden aangesproken.

Voor de geïnteresseerden: het arrest van de Hoge Raad is hier te vinden ecli:nl:hr:2010:bl5450

Fred van Overbeeke
Journalist, lid NVJ/VVOJ

Offline Tegellichter

• Stad Expert
« Reactie #12880 Gepost op: januari 11, 2018, 09:58:38 am »
Aha! Dus Wilma kan helemaal niet in beroep. Nu niet en nooit niet. Alleen curator meester Kees zou dat binnen de drie maanden-termijn hebben kunnen doen, maar hij vertikte het. Kees heeft al genoeg geld en uren gestoken in de kansloze acties van la Verver en de rest van de liegbeesten die nota bene op zijn scalp uit waren.

Hoogste tijd voor een programma-update:

20 februari: Arrest hof Arnhem over Verver tegen BING
15 maart: Zevende Verver-faillissementsverslag
Mei: Heeft Gerard Verver zijn verzwegen inkomsten in de boedel gestort?
15 juni: Achtste en wellicht laatste Verver-faillissementsverslag?

Offline hakihe

• Newbie
  • *
« Reactie #12881 Gepost op: januari 17, 2018, 19:27:01 pm »
Uit de oude doos.
Ik vond nog even dit.

Wat als een ieder zich hieraan gehouden houdt......  ???

Offline Tegellichter

• Stad Expert
« Reactie #12882 Gepost op: januari 18, 2018, 08:42:54 am »
Wilma: Dat schrijfsel kan nooit over mij gaan, want voor een miljoen en een BMW doe ik het niet.

De zeven ex-Verver wethouders: Belachelijk die tips. Je kunt ook gewoon wegkijken.

Offline Rick

• Stad Expert
Re: Brekend: volgens Hoge Raad is niet Wilma, maar curator procespartij
« Reactie #12883 Gepost op: Vandaag om 15:35:30 »
Wilma Verver knokt voor haar hoger beroep tegen BING

Gerechtshof moet beslissen of
gefailleerde mag appèleren

Achter de schermen van het gerechtshof in Arnhem heeft zich de afgelopen weken een verbitterde strijd afgespeeld tussen oud-burgemeester Wilma Verver van Schiedam en Bureau Integriteit (BING). Nadat Wilma onverwacht op 14 november 2017 een dagvaarding had uitgebracht en BING in hoger beroep voor het hof daagde, heeft de advocaat van BING, mr. Arts, direct bezwaar aangetekend. Hij betoogde dat Verver failliet is verklaard en op grond van de Faillissementswet niet gerechtigd is rechtszaken te voeren.

De oud-burgemeester brieste van woede en liet haar advocaat onmiddellijk protest aantekenen. Dit beroep werd op 12 december behandeld. Waarop mr. Arts in een uitvoerige verklaring die gisteren (9 januari 2018) werd ingediend bezwaar aantekende. Hij verwees naar een arrest van de Hoge Raad in 2010 waarin is vastgesteld dat in een faillissementszaak de curator gerechtigd is een lopende procedure over te nemen. In het faillissement-Verver is dat ook gebeurd in het geding tegen BING dat oorspronkelijk door Wilma Verver was aangespannen. De Rotterdamse curator mr. C. van den Bergh had echter geen succes. De rechtbank Utrecht wees deze zomer zijn vorderingen af.

Buiten spel
De Hoge Raad heeft vastgesteld dat indien een curator een rechtsgeding heeft overgenomen de oorspronkelijke eiser, Verver dus in dit geval, buiten het geding is komen te staan en geen procespartij meer is. De curator is de enige partij die in beroep mag komen. Van den Bergh heeft echter inmiddels laten weten dat niet te zullen doen. Wilma staat volledige buiten spel en kan niet worden ontvangen in haar beroep.

Het hof Arnhem zal op 20 februari arrest wijzen in deze kwestie. Verwacht mag worden dat het hof het beroep van Wilma Verver niet ontvankelijk zal verklaren. Dan hoeft ook de gemeente Schiedam niet meer te vrezen dat zij door BING in vrijwaring zal worden aangesproken.

Voor de geïnteresseerden: het arrest van de Hoge Raad is hier te vinden ecli:nl:hr:2010:bl5450

Fred van Overbeeke
Journalist, lid NVJ/VVOJ

Dank OS Zelf vroeg ik mij dit ook al af. Ik dacht ook dat je als je failliet bent verklaard helemaal geen proces mag voeren. Ben reuze benieuwd naar de uitspraak