Auteur Topic: CAIW: zenders algemeen  (gelezen 23166 keer)

Offline feyenoord forever

• Jr. Stadter
  • **
CAIW: zenders algemeen
« Gepost op: juli 15, 2011, 12:39:21 pm »
iemand een idee waarom TLC 's avonds de plek van Animal Planet overneemt ? is Animal Planet nog volledig te krijgen in een pakket ? echt belachelijk, deze strategie om een zender in de loop van de dag te stoppen  ???

lijkt erop dat alleen de HD variant van Animal Planet te krijgen is, maar die zit natuurlijk niet in het basispakket..

Offline Bazzie

• Full Stadter
Re:CAIW: zenders algemeen
« Reactie #1 Gepost op: juli 15, 2011, 17:10:22 pm »
Volgens mij is dit geen keuze van Caiway maar van Discovery - dat eigenaar is van zowel Animal Planet als TLC. Ik vind het ook volstrekt belachelijk.

Offline ouwe rot

• Stad Expert
« Reactie #2 Gepost op: juli 15, 2011, 18:39:10 pm »
probleem is eigenlijk dat CAIW heel slecht communiceert. Ze komen echt over als een ouderwets paternalistisch bedrijf, dat zonder verdere uitleg of toelichting dingen doet die goed zijn voor hun horigen. (het woord lijfeigenen vind ik net iets te ver)
zie ook de hele discussie indertijd toen ze digitaal gingen. dat heeft heel wat abonnee's op forse kosten gejaagd, omdat veel apparatuur ineens niets meer deed.
de communicatie toen was ook belabberd.

Offline feyenoord forever

• Jr. Stadter
  • **
« Reactie #3 Gepost op: januari 09, 2012, 10:20:32 am »
Hoera, Animal Planet in HD nu in basis pakket  ::: mis alleen electronische TV gids en wat ik gezien heb was ook niet ondertiteld; beeld is echt super en natuur met al z'n kleuren is natuurlijk ideaal voor HD

Offline nhaven

• Newbie
  • *
Re: CAIW: zenders algemeen
« Reactie #4 Gepost op: maart 13, 2017, 19:42:10 pm »
Begin maart 2017 zijn de zenderpakketten gewijzigd. De Turkse staatsomroep TRT zat voorheen in een extra te betalen pakket, en is nu "gratis" in het basispakket te bewonderen. De wijze waarop aldaar over Nederland en haar staatsburgers (ik ook dus) wordt gecommuniceerd is abnormaal. En Caiway verspreid dat gratis in hun basispakket!?

Offline Han van der Horst

• Stad Expert
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: mei 09, 2017, 14:47:54 pm »
Doe als zovelen, neem een schotel. Dan heb je veel meer kanalen (een stuk of zeshonderd, toegegeven met een hoop shit) en deze shit niet.

• Stad Expert
« Reactie #6 Gepost op: mei 09, 2017, 14:56:37 pm »
Nog een tip: je kunt steeds meer televisie van het internet halen. (Veel ook niet) vooral via uitzending gemist constructies. Je moet dan je computer en je tv met elkaar in verbinding brengen, bijvoorbeeld met een hdmi-kabel, voor een paar euro te koop bij de Action. Vind je vervelend. Want die computer staat heel ergens anders. Dan hang je aan je tv een zogenaamd chromecast, die je voor nog geen veertig koopt. Dan komt de tv via de wifi binnen. Wel als browser google chrome gebruiken Als je een smart tv hebt, zijn dat soort hulpstukken trouwens niet eens nodig. Ik kijk nog maar weinig echt rechtstreeks tv en haal steeds meer van uitzending gemist. Internet is nog geen goed alternatief voor de schotel of de kabel maar het begint er wel steeds meer op te lijken. Ik denk dat we over een jaar of vijf ons kabelabonnement de deur uit kunnen doen en onze schotels van het balkon schroeven. Maar nu nog niet. Zin om eens een blik te werpen op Fox news via Birmingham Alabama? Asjeblief http://wwitv.com/tv_channels/b2987.htm

Offline konijnenberg

• Sr. Stadter
« Reactie #7 Gepost op: mei 09, 2017, 15:33:39 pm »
Doe als zovelen, neem een schotel. Dan heb je veel meer kanalen (een stuk of zeshonderd, toegegeven met een hoop shit) en deze shit niet.

;D ;D ;D Ik heb 20 jaar een schotel gehad en er zijn juist vreselijk veel arabische zenders (inclusief TRT) te zien via de schotel. Het is niet voor niets dat je heel veel schotels ziet in buurten waar veel medelanders wonen.

Overigens is via internet en Chromecast kijken zeker een (toekomstig) alternatief. Buiten zeer veel illegale sites (met heel veel reclame en malware zoals bij de link die Han geeft) zijn KPN en T-Mobile al een tijdje bezig met hun diensten Play en Knippr.

• Stad Expert
« Reactie #8 Gepost op: mei 09, 2017, 23:11:48 pm »
Konijnenberg, dat ligt er natuurlijk aan op welke satellieten je schotel gericht staat. Ik heb een abonnement via Canaldigitaal en dat betekent 3 Astrasatellieten. Daar staan alleen de TRT, Al Jazeera en de Arabischtalige nieuwszender van Frankrijk op. Ik heb geen knop voor de Hotbird. Daar staan wel veel Arabischtalige zenders op en Italiaanse trouwens maar ik houd mijn schotel aan omdat ik een groot aantal nieuwszenders heb, Cubavision voorde salsaprogramma's en Rede Record uit Brazilie. Op een van de Astrasatellieten zitten zowat alle Engelse zenders - BBC en commercieel - en op andere weer heel veel Duitse. De laatste tijd neemt het aanbod uit Oost-Europa toe.

• Stad Expert
« Reactie #9 Gepost op: mei 09, 2017, 23:23:47 pm »
Net als op de andere discussie voeg ik nu aan toe dat CanalDigitaal kennelijk geen apparatuur meer in bruikleen verstrekt en die bij je thuis laat installeren, zoals een paar jaar geleden. . Je moet voor 200 euro een beginnersset kopen en die zelf installeren en uitrichten wat volgens de site van CanalDigitaal hardstikke makkelijk is. Nou, reken maar van niet.... Ik denk dat CanalDigitaal niet echt meer in groei wil investeren als ze dit doen.

Offline konijnenberg

• Sr. Stadter
« Reactie #10 Gepost op: mei 10, 2017, 18:29:59 pm »
Konijnenberg, dat ligt er natuurlijk aan op welke satellieten je schotel gericht staat. Ik heb een abonnement via Canaldigitaal en dat betekent 3 Astrasatellieten. Daar staan alleen de TRT, Al Jazeera en de Arabischtalige nieuwszender van Frankrijk op. 

Dat weet ik ;) Echter je reageert op een bericht dat TRT aan het basispakket van Caiway is toegevoegd.

Jij schrijft "Doe als zovelen, neem een schotel. Dan heb je veel meer kanalen (een stuk of zeshonderd, toegegeven met een hoop shit) en deze shit niet."

En nu geef je toe dat "deze shit" oftewel TRT (want daar ging het bericht over) er wél op zit  ;D

Overigens ben ik net als jij ook geen fan van Caiway. Vandaar ruim 20 jaar schotel en nu ruim 3 jaar Alles in 1 via internet. Ik ga pas weer over op kabel of glasvezel als daar een grotere keuze is aan aanbieders.

P.S. als je op 1 TV naar de schotel kijkt, dan zou ik die trio LNB vervangen voor een motor. Kun je nog véél meer zenders zien  ;)

• Stad Expert
« Reactie #11 Gepost op: mei 12, 2017, 00:41:38 am »
Dat doe ik niet omdat er achter mijn huis een grote wilg staat die in zijn bladertooi het zicht op een aantal satellieten wegneemt. Het zou een goed idee zijn als Woonplus bovenop elke flat een paar schotels plaatste en aansluitingen voor een euro of vijf per maand verhuurde aan de omwonenden zoals dat in het Schuttersveld gebeurd is. Caiway houdt zo'n uitrol nu tegen, begrijp is, en er zijn volgens mij ook wel copyrightproblemen. Toch zou dit de oplossing zijn en er ook voor zorgen dat de schotels uit het straatbeeld verdwijnen. Een beetje zoals de oude centrale antennes van Nieuwland, waar de daken niet zoals in de rest van de stad helemaal vol stonden met sprieten.

Offline konijnenberg

• Sr. Stadter
« Reactie #12 Gepost op: mei 12, 2017, 20:05:59 pm »
Dat kan wel degelijk, ja. Ik denk alleen dat Woonplus daar geen zin in heeft, want copyrightproblemen kunnen de oorzaak niet zijn wanneer men via Canaldigitaal een zakelijk abonnement afsluit. Dan zijn deze kosten gewoon gedekt. Caiway lijkt me al helemaal geen partij in deze. Als de bewoners van een flat voor een gezamenlijk systeem kiezen, dan kan Caiway dat echt niet tegenhouden.

Canaldigitaal biedt zulke oplossingen trouwens al aan hotels, vakantieparken, kantoren, studentenhuizen etc.

Leuk nieuws is trouwens dat er een tweede aanbieder komt voor Nederlandse TV op satelliet. Aanbieder Joyne start uiterlijk in juli op de Eutelsat op 9 graden (zit waarschijnlijk die wilg in de buurt ;-) ). Meer info hier: http://www.totaaltv.nl/nieuws/knoop-doorgehakt-joyne-wordt-definitief-concurrent-van-canaldigitaal/